>
Ukázat telefon
800 247 365
cz

Kolová rýpadla CASE jsou zpět!

Řada kolových rýpadel CASE obsahuje čtyři nové modely

Nová modelová řada u nás stále oblíbenějších „kolovek” obsahuje dva modely se standardní zádí WX140E a WX160E plus dva kompaktní modely WX155E SR a WX175E SR. Největší konvenční typ (WX210E) bude na trh uveden dodatečně.

Co se týče provozních hmotností, pak u modelu WX140E je to v závislosti na typu výložníku (mono, dvoudílný) od 14,9 do 15,9 tun (varianta bez zadních stabilizačních patek); u typu WX160E se bavíme o kategorii od 17,6 do 18,4 tuny.

Modely WX140E a WX160E je možné si v rámci DEMO programu zapůjčit. 

Hlavní zbraň kolových rýpadel CASE: velká užitná hodnota

Na co se u nových rýpadel můžeme těšit? Především je to vysoká užitná hodnota. Ta je dána především celkovou koncepcí stroje. Dobře nakonfigurovaná kolová rýpadla představují multifunkční řešení pro skutečně mnoho druhů prací. Důležité jsou i kvalitní „vnitřnosti”, tedy klíčové hydraulické a motorové komponenty. Příjemný bonus pak představuje nadčasový design, který byl dobře viditelný už na pasových rýpadlech řady E.

K užitné hodnotě počítáme i dlouhou životnost stroje. K té velikou měrou přispívá kvalita dílů, ze kterých jsou rýpadla vyrobena. Zde padla sázka též na osvědčené dodavatele – těžké nápravy řady ZF umožňují bezpečnou práci ve ztížených terénních podmínkách i rychlý pojezd po zpevněných komunikacích. Výkon se přenáší přes převodovku klasické konstrukce, tedy dvourychlostní hydrostat.​

Mimořádně vyladěná je hydraulika s inteligentním systémem řízení. Hlavními dodavateli jsou v tomto případě „těžké váhy” jako Bosch Rexroth nebo Kawasaki. Hladký průběh prací a bezeztrátový provoz zajituje speciální software Load Independent FlowSharing.

K dobré průchodnosti terénem vybavil výrobce nové kolovky výkyvnou přední nápravou, přičemž hydraulické stabilizátory nápravy jsou ovládány buď automaticky, nebo manuálně z kabiny.

Vysoká výbava a mnoho užitečných funkcí

Kabina je klasická, dobře posazená k nástavbě, se kterou opticky tvoří jeden celek. Uvnitř najdeme vše, co v současnosti pokládáme u značek vyšší střední třídy za standard.

Potěšitelné je, že dle prvních obrázků bude barevný displej ve spodní řadě vybaven klasickými tlačítky. Přeci jen, 100% ovládání dotykem není v případě klíčových funkcí úplně praktické ani u osobního auta, tím méně u pracovního stroje. Ovládací panely vypadají stejně jako třeba sedačky Grammer, volant nebo joysticky „prémiově”. Troufáme si tvrdit, že strojník nových „éček” bude na svoje rýpadlo náležitě hrdý.

Co se týče bezpečnosti, vybavil výrobce nová rýpadla 360° kamerovým systémem Maximum View Monitor a volitelným zadním radarem. Nechybí tempomat nebo chytrá provozní palubní automatika CASE RideControl dodávaná za příplatek.

V rámci základní konfigurace může uživatel volit z několika provedení, odlišujících se mezi sebou uspořádáním předních a zadních radlic a předních a zadních stabilizačních podpěr. Vyjma modelu WX175E SR, který bude dodáván pouze s dvoudílným kloubovým výložníkem, jsou všechny modely k dispozici buď s mono nebo dvoudílným výložníkem.

Ekologický provoz kolových rýpadel CASE jako samozřejmost

Co se týče vybraných provozních režimů, v automatickém pojezdovém módu je maximální rychlost nastavená na 35 / 38 / 40 km/h, v režimu nízké cestovní rychlosti 10 km/h. V nabídce nechybí ani plazivý pojezd vhodný například pro práci s asfaltovou frézou. V tomto případě stroj nepojede vyšší rychlosti než 3 km/h. Poměrně zajímavá je uváděná stoupavost 70 %. Rýpadlo tedy vyjede kopec s úhlem stoupání téměř 35 procent.

Zmínit musíme také motory. V tomto případě padla volba na moderní nízkoemisní jednotku Cummins B4.5, tedy přeplňovaný vzduchem chlazený čtyřválec s elektronicky řízeným vysokotlakým vstřikem Common-Rail. Aby stroj vyhověl čím dál náročnějším požadavkům na čistotu emisí, je vybaven dnes už svatou trojicí DOC + DPF + SCR, tedy systémem oxidační katalytické redukce, DPF filtry a tzv. „močovinou”. Potěší absence EGR ventilu a pak také fakt, že podobné systémy jsou u CASE bezporuchové a bezúdržbové.

Rovněž zajímavá je i možnost upravit použitý motor Cummins tak, aby zvládal spalovat kromě konvenční nafty také celou řadu druhů bionafty, HVO (hydrogenovaný rostlinný olej) a další syntetické druhy paliv. Rozumné řešení vzhledem k faktu, že emisní normy a nařízení (a s tím spojené dotační tituly) jsou předmětem poměrně častých změn.

Kompletní sortiment nových kolových rýpadel CASE si prohlédněte zde.

Pokud se chcete na cokoliv ohledně nových kolových rýpadel zeptat, či byste dokonce rovnou rádi nějaké poptali, neváhejte nás kontaktovat nebo vyplnit formulář níže. Rádi vás budeme o strojích informovat.